Followers

Saturday, May 1, 2010

Kenapa aku ingin pergi ke Bangalore,India?


Alhamdulillah..segarnya bangun pagi-pagi ni.Hari ni..i got no class,sebab hari ni cuti umum sempena hari buruh.Jadi,bolehlah update blog yang tak seberapa ni.Rupa-rupanya dah lama aku tak pegi bercuti baik bercuti kat dalam negara,mahupun oversea lagilah tak penah.Jika diberi peluang untuk bercuti,aku nak pegi ke Bangalore,India.Haa..kenapa Bangalore?Mesti ada yang tertanya-tanya kan.Kenapa tak pilih destinasi-destinasi lain macam Maldives ke,UK ke,Bali ke atau Singapore ke..kenapa mesti Bangalore.

Pelbagai faktor yang menarik minat aku untuk melawat Bangalore.Antaranya ialah,suhu di Bangalore tidaklah sepanas di KL.Macam tak percaya je kan,tapi seriously suhu di Bangalore jauh lebih rendah berbanding dengan KL.Tapi yang peliknya,kenapa majoriti penduduk Bangalore berkulit gelap.Mungkin sebab genetik kot.

Bangalore tidaklah semundur kawasan-kawasan lain di India,ini adalah kerana Bangalore merupakan silicon valley of India..ala2 lembah silikon kat US tu lah.haha.

Tetapi,faktor utama yang menarik minat aku untuk pergi ke Bangalore ialah kerana Nor Hidayah Sulaiman.Siapa Nor Hidayah Sulaiman ni?Dalam entri kali ni aku tak nak lagi cerita pasal siapa empunya diri yang bernama Nor Hidayah Sulaiman ni.Tunggu entri-entri yang akan datang ye.haha(Macam lah ada orang baca blog aku ni,pasan je lbey,haha)

Hidayah cakap kalau aku datang Bangalore,dia nak bawak aku jalan-jalan pusing Bangalore.Hmm..dah jimat dah kat situ,tak payah nak cari tourist guide,hehe.Then,dia pernah janji nak masak untuk aku lagi.Jimat lagi..tak payah keluar duit untuk beli makanan dan cari makanan halal kat Bangalore.

Jadi..jika aku pergi ke Bangalore,aku cuma perlu keluar duit untuk tiket flight dan hotel je.Jimatkan.Inilah yang orang sebut-sebut sebagai destinasi bajet.
Nor Hidayah Sulaiman

6 comments:

Zinedine Zaiddin said...

Ada je orang baca blog saudara. Kebetulan masa nak ping blog saya kat gengblogger(dot)com, dia masuk ke page yg paling last pinged sblm saya.

Cantik awek tu..awek sedara ke? :P


Jangan lupa baca post terbaru saya juga:

Bapaku Berusia 52 Tahun Walaupun Rupa Macam 40 Tahun

amar haziq said...

Blog baru je buat.tak sampai seminggu pun lagi umur blog saya.Alhamdulillah..ada juge org nak baca..haha

A'ah..cantik awek tu kan..huhu
ni kalau boleh sy nak buat calon isteri ni=>

Akif Mazlan said...

waaa, kamu orang matsaleh jika kesana, hahaha

FatinNad said...

kat bangalore tue bukan tempat student2 Malaysia yang amek medic ke?? (kalau tak silap la)

Anonymous said...

ku pergi bangalore hujang bln nii..
nk ikut?serious niii?...tpi kne ikut trip r..
klu nk jln ngn bkal isteri..ajak dia join trip skali...=)

drfatimadagyno (^_^)

amar haziq said...

xpe kot..i got class..
makaseh temahhhh
kirim barang jelah ea..huhu

Post a Comment