Followers

Friday, May 7, 2010

Apabila kekanda Sultan Kelantan dihalang melawat adindanya oleh pihak polis

Tengku Merjan,iaitu kekanda kepada Sultan Kelantan,Sultan Ismail Petra dihalang oleh pihak polis ketika berkunjung ke Hospital Universiti Sains Malaysia(HUSM),Kubang Kerian.Beliau juga mendakwa telah dihalau keluar wad pada hari Selasa lalu.

Apa nak jadi ni.Kakak nak lawat adik yang sedang sakit pun tak boleh.Pada pendapat aku,benarkan sahaja Tengku Merjan yang ingin melawat adindanya iaitu baginda Sultan Kelantan.Sekurang-kurangnya,dengan lawatan oleh ahli keluarga terdekat,kemungkinan baginda Sultan akan mendapat semangat untuk terus melawan penyakit yang baginda hidapi.

Sultan Ismail Petra

Krisis institusi diraja di Kelantan makin menjadi-jadi.Ada apa dengan pangkat dan status jika hati tidak bahagia.Keluarga porak peranda.

Sebagai rakyat biasa,walaupun bukan berasal dari negeri yang mendapat jolokan serambi Mekah tersebut,aku berharap agar krisis ini dapat diselesaikan dengan cara yang baik serta hubungan kekeluargaan kerabat diraja Kelantan akan kembali utuh.

8 comments:

nolyumar said...

betul2.... ini membuktikan walaupun kaya raya tapi hati tak bahagia. baik jadi org biasa mcm kiter2 jer...


http://inilablogaku.blogspot.com

amar haziq said...

yup2..harta dan pangkat bukan segala-galanya

okey..nanti sy jenguk blog awak k..=>

i3na said...

salam amar..
thanks for dropping by n leaving comment

ni kunjungan ziarah kembali

amar haziq said...

same2..
semoga lebih banyak kunjungan ziarah selepas ni ye=>

zumiela7 said...

mmg tgh krisis skang nie...interesting

amar haziq said...

yup2..xtau lah nk jadi apa dgn kelantan

Dak Eina said...

malu pulak dgr cte nie. ye la kte org kelantan :)) knape nk halang kn.

amar haziq said...

xtau lah..masalah apa sebenarnya

Post a Comment