Followers

Wednesday, May 5, 2010

Sultan Kelantan dihalang polis PDRM untuk mendapatkan rawatan di Singapura

Secara jujurnya,aku amat terkejut dengan berita yang baru sahaja aku baca sebentar tadi.Sultan Kelantan,Sultan Ismail Petra telah ditahan oleh pihak polis ketika sedang menunggu sebuah pesawat peribadi untuk ke Singapura.Tujuan baginda ke Singapura adalah untuk mendapatkan rawatan lanjutan di Mount Elizabeth Hospital,Singapura.

Pesawat peribadi yang disewa itu tidak dibenarkan mendarat di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra.Jabatan Penerbangan Awam(DCA)ketika dihubungi,enggan mengulas tentang larangan tersebut.

Kemudian,baginda Sultan telah dibawa oleh anggota dan pegawai polis ke Hospital Universiti Sains Malaysia(HUSM)Kubang Kerian.

Ketika sedang menunggu pesawat peribadi di lapangan terbang,baginda bersama-sama dengan rombongan yang terdiri daripada Tengku Anis iaitu Raja Perempuan Kelantan,Tengku Temenggong Tengku Muhammad Fakhry dan seorang doktor peribadi.

Difahamkan,tindakan pihak polis itu adalah atas arahan pemangku Sultan Kelantan,Tengku Muhammad Faris Petra.

Tindakan pemangku Sultan Kelantan ini berkemungkinan kerana krisis dalam institusi diraja Kelantan antara Tengku Muhammad Faris Petra dengan adindanya iaitu Tengku Muhammad Fakhry Petra.

Sebelum ini,media melaporkan bahawa Tengku Muhammad Fakhry telah disingkirkan daripada

Semoga Sultan Kelantan,Sultan Ismail Petra akan cepat sembuh dan semoga krisis institusi diraja Kelantan ini akan dapat diselesaikan dengan secepat mungkin.

2 comments:

syahirul said...

hurm.. family pon bergado2 sampai mcm ni...

Unknown said...

sebab ape diorg gado sbnarnye??

Post a Comment