Followers

Thursday, November 25, 2010

3 kelebihan hubungan jarak jauh(long distance relationship)


Fitrah kejadian manusia,lelaki tertarik kepada perempuan dan begitu jugalah sebaliknya.Entri kali ni aku nak share tentang kelebihan cinta jarak jauh(long distance relationship).Sebab aku pernah dan sedang berada dalam situasi cinta jarak jauh(long distance relationship) ni.

Long distance relationship aku ni bermula kira-kira hampir dua tahun yang lepas.Aku di Subang dan girlfriend aku di Bangalore,India.Aku tak mau cerita dengan detail tentang kisah cinta aku dalam entri ni,nanti ada yang rasa macam nak muntah plak kan.

Sebab aku pun rasa macam tu bila kadangkala ada couple yang meluahkan perasaan mereka antara satu sama lain di ruang yang sangat terbuka seperti ruangan status di Facebook.Contohnya macam ni:

"Bi..I tak boleh nak tidur lah,I rindu sangat2 nak picit pipi you yang comey tu"

Bagi aku,kata-kata atau ucapan manja antara pasangan kekasih biarlah menjadi subjek yang bersifat personal dan tak perlulah nak maklumkan kepada orang lain.Bayangkan kalau parent atau ahli keluarga terdekat terbaca status Facebook tersebut.MALU TAK?

Kembali semula kepada tajuk asal entri ni,3 kelebihan cinta jarak jauh(long distance relationship).Lihat senarai dibawah..antaranya ialah.

1.Menjimatkan wang
Dalam long distance relationship,tak perlulah nak selalu berjumpa atau dating.Seorang di India dan seorang lagi di Malaysia,macam mana nak dating.Aku keluar date pun cuma setahun sekali atau paling banyak pun setahun dua kali.Itupun bila girlfriend aku balik ke Malaysia.JIMATkan..

2.Memupuk sifat saling percaya dan jujur kepada pasangan
Bila dah jauh,kenalah saling percaya dan jujur kepada pasangan kita.Kalau tak saling percaya,hubungan tersebut tak akan berjaya.Aku bagi satu contoh kat sini,walaupun Fatimah(bukan nama sebenar)berada nun jauh di Russia,tapi Abu(juga bukan nama sebenar)yang berada di Afrika tidak pernah menduakan Fatimah;)

3.Tak mudah bosan
Aku biasa jumpa kawan-kawan aku yang kerap kali putus cinta dan bertukar-tukar pasangan kekasih.Sebabnya cukup mudah,iaitu sudah bosan dengan "ex-",jadi perlulah mencari orang lain sebagai pengganti.
Dalam long distance relationship,tak akan mudah bosan..percayalah!

21 comments:

Si GadisSemasa said...

betul betul betul .

orang panggil aku mun. said...

yess!!sama!sy kat mangalore,ehem2 kat malaysia. :D

areen said...

peh ko saje la kn..mntg2 dayah kt sne..kate kt die nti aku g bangalore 3mnggu lagi..yyyaayy..btw kalo sme2 ok long distance,doesnt matter..aku da pnh rase n ko pn tau kn jadi ape..not ended up well..smoge bahagie la ngn dayahh haha..xoxo

Nur Mudrikah said...

betul2...sangat setuju..bila jarak jauh, jmpa pun jarang..kalo dapat pon satahun 2x je..huhu. lg satu dapat menjaga adab antara satu sama lain, kalo dekat silap2 byk je perkara xbest boleh tjadi..hihi.kalo xpercaya or setia mana mungkin relationship tu nak bertahan..

smoga dpermudahkan sgala urusan..amin

Shahada Fauzi said...

sokong!^_^

zt-zati said...

cinta jarak jauh..
ada kebaikan & keburukan..
~ sy pun t'libat..hehe

apislerr said...

huhu

amar haziq said...

si gadis semasa:macam upin dan ipin lah plak..haha

hacimun:owh ye ke..mesti amek medik or dental kan

areen:ye aku tau pasal relationship koe..xde rezki nak buat mcm mane..weyh,koe nak gie bangalore ke?

nur mudrikah:macam ada pengalaman je..

cik sha:makaseh..

zati-zt:keburukan pun ada..tapi lagi banyak kelebihannya kan

apisv2:hehe

titirara said...

singgah :)

stuju2 dgn pendapat amarhaziq :)
follow awk :)

EmanTheHalia said...

x seLALU bosan yup!

amar haziq said...

titiara:thanks titiara..selalu2 singgah ye

emancloud:bukan xselalu bosan,tak mudah bosan..lain tu,huhu

syanabel said...

pernah terlibat tapi tak menjadi..takde jodoh mungkin

setuju dengan tiga-tiga point!
Tambah lagi satu : elak maksiat..hehe

Encik Bulan said...

setuju dan suka entri ni, sebab kita satu kumpulan..huhu~

amar haziq said...

syafiqanabila:tak ada jodoh..mungkin ada yg lebih baik..

setuju point tambahan tu..elak maksiat..;)

IN:ye ke..sorang dimana dan satu lg kat mana?

aina najihah said...

hahaha..ayah ckp, "duit blanje pun ayah kac lg.."
hahaha..mak plak ckp, "blaja abes2 dlu..nak jauh ke,nak dkat ke, suke atila.."
hahaha..acik kt rumah tlg glakkn je..
btw,ok ape abg dgn kak dayah..

amar haziq said...

hahaha...pembetulan2..
abang tak mintak pun duit belanja kat mak n ayah sejak dapat elaun..

bagus2..statement dari seorang adik mithali

Ullyanazaidy said...

cinta jarak jauh perlukan kepercayaan :)
but yana lg suke cinta jarak jauh dri dekat..hehe

amar haziq said...

cinta jarak jauh dari dekat..
paham2..;)

Cik TeN10 said...

aetuju!!..i pn sma gak..i kat japan si dia kt mesia..tak kisah dekat or jauh..trust each other..tu yg pntg..

amar haziq said...

setuju2..

jangan ada yang pasang dua dah lah kan

kEruL said...

camne pulak tetibe kata tak seronok???tak hepi???

long distance relationship...sepatutnye lebih mengeratkan sebab selalu contact.

Post a Comment