Followers

Saturday, June 5, 2010

Setelah sebulan berblogging dan inilah hasilnya..

Pejam celik..pejam celik dan satu bulan satu minggu usia blog amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com dan dah masuk satu bulan jugalah aku berblogging.Cepat sungguh masa berlalu.Rasa macam baru semalam aku mula berblogging.

Alhamdulillah,bermula dengan hanya beberapa orang sahaja yang sudi mengikuti(followers)blog aku kira-kira satu bulan yang lepas,setakat malam ini sudah menjangkau 153 orang followers.Nor Hidayah Sulaiman(sahabat baik yang amat-amat rapat)merupakan antara followers terawal yang mengikuti blog aku.Ini blog Nor Hidayah (Jenguk-jenguklah k..)

Alexa rangking juga semakin bertambah baik.Kalau tak salah,masa mula-mula aku buat blog dulu..ranking alexa blog aku ialah 16,000,000 ++(lebih dari 16 juta).Kemudian turun kepada 8 juta++ dan kemudian 5 juta++.Ranking terkini pula ialah 3 juta ++.(Bilalah ranking blog aku nak turun bawah sejuta ni..)

Untuk traffic rank dalam Malaysia pula ialah 14,049.Aku kurang pasti traffic rank dalam Malaysia masa mula-mula berblogging dulu.Mungkin 40 ribu kot.

Tapi sebenarnya,yang paling menarik sekali dalam berblogging ni ialah..dapat berkenalan dengan ramai bloggers seperti fida aishah,ariff shah,ben ashaari,joegrimjow,atie,amalina peter,kakinakl dan ramai lagilah(tak boleh nak list semua,kalau tak..sampai esok pun belum tentu habis,haha)

Satu bulan satu minggu sebenarnya merupakan satu jangka waktu yang terlalu pendek.Pendek kata,masih banyak lagi yang perlu dipelajari dalam dunia blogging ni.Terima kasih kepada mrpiratz,ariffshah dan fida aisha yang banyak beri tunjuk ajar serta nasihat kira-kira sebulan yang lepas.


''Buah cempedak diluar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Saya budak baru belajar
Kalau salah tolong tunjukkan''


11 comments:

buycheapantivirus said...

wah..bru satu bulan dan 150++ followers.. tahniah untk ko..

btw, feel free to "kongsi blog" at http://myblogshares.blogspot.com

~follow u

chenta said...

wah, baru sebulan berblogging dah ramai followers ye?bgsnye!

Johari Hamzah said...

wah.. hebat la.. nak tnya.. maner dpt kod untuk recent post yang bergerak2 tu?

Unknown said...

Salam amar haziq. Tahniah dari kakchik. Hebatlah tu dalam masa sebulan je dah dapat seramai itu followers dan alexa ranking pun turun begitu banyak Teruskan berkongsi.

Ariff Shah said...

kayuh pelan2..
jangan kejar rank tu, kejar nak buat entri yang bermutu. lama2 nanti oklah

amar haziq said...

Helper:thanks helper...;)

kakchik:Alhamdulillah..thanks kak

amar haziq said...

ariff shah:thanks ariff;)

Nudinsenin said...

Tahniah bro~huhuhuh..biler lar blog aku nak camni ni..heheh

amar haziq said...

bolehnye..apa yg penting
kerjasama....

Unknown said...

wahhhhhhhhhh.. sifu hebat hebat belaka tu.... pergghhhh!!

amar haziq said...

haha..tanya saja diaorang..
diaorang tak lokek ilmu;)

Post a Comment