Followers

Tuesday, June 1, 2010

Tentera Israel serang aktivis pro-Palestin

Aku terpanggil untuk menulis entri tentang aktivis pro-Palestin yang diserang tentera Israel di perairan antarabangsa dekat dengan pesisir pantai Gaza.Menurut laporan akhbar yang baru sahaja aku baca tadi,kira-kira 19 orang terbunuh dan berpuluh-puluh yang lain cedera dalam serangan oleh komando tentera Israel tersebut.

Misi bagi menghantar bantuan kepada rakyat Palestin ini turut disertai rakyat Malaysia.Bagi kita disini,kita mungkin tidak berdaya dan sekuat mereka untuk sama-sama turut serta dalam misi bagi membantu saudara kita di Palestin.

Oleh itu,ayuh kita sumbangkan walau secebis doa untuk umat Islam di Gaza dan sukarelawan-sukarelawan yang sanggup berkorban wang,masa dan tenaga untuk umat Islam disana.Doa itu senjata bagi orang mukmin.Setidak-tidaknya ini menandakan kita peduli akan nasib saudara seIslam yang lain.

Video serangan komando Israel ke atas aktivis pro-Palestin


25 comments:

Shafie said...

sama2 berdoa utk umat Islam..

sYeNgEt ke senget?? said...

rasa nk menitis air mata tgk berita smlm psl ni..
semoga Allah lindungi semua umat Islam di sana

pak long said...

salam..
terus berdoa moga pejuang terus istiqamah untuk hancurkan israil lahanat.

Dawy said...

mintak2 israel hancur ditelan bumi
israel sangat kejam

bARdbOO said...

israel tu mmg kejam...menyampah gila...td masa tgok berita rs sedih sgt...

Anonymous said...

they spread d footage of d activist attacking d soldiers..r there any prove dat d footage is taken on mavi marmara

saya_arief said...

kejam...

Fiq said...

maafkan aku palestin kerana tak kerap disamping mu tika kau gundah.

Jard The Great said...

yes.. let's help spread the word!

aku anti-israel yg tegar..

azlina said...

salam singgah ziarah ke sini...

miss fieqa said...

israel laknat !

miss fieqa said...

npe tak letak shoutmix ?
susah org nak tinggalkan link :)

♥SYAFIQAH ♥ said...

sme sme berdoa..sngt sday..
btw,happy blogging ok..
blaja bhasa jerman ke?

AdLynn said...

Sama2 la kite mendoakan dgn ati yang ikhlas, niat yang suci untuk saudara2 islam kite d Palestin..
Subhanallah..

atty's said...

semoga semua orang islam di palestin terpelihara ..amin .

sue said...

tgk n3 ni smlm sy tgk smlm kat jalan Tun Razak rameo rg berpusu2 bw sepanduk n bendera palestin nih...semoga selamat hendahNya ..aminnn

.:cEmmAh:. said...

doakan sesama...amin..

tmukmkd said...

kenapa diorang pukul komando tu?

amar haziq said...

nak pertahan kan diri..

kak ina mail said...

Israel , ni memang tak de hati perut.tak tahulah kenapa dia sakit hati sangat ngan palestin tu.boikot israel

kayyana said...

mudah-mudahan umat islam selamat

Miss Annaz said...

semoga org Islam selamat dari kehancuran dari tangan orang2 kafir

amar haziq said...

sama2 lah kita berdoa;)

Ummi Hanie said...

buatlah sekadar trmampu walaupun menyebarkan kata2 melalui blogging..:)

cik pink said...

~ LOGO ZIONIS!!!! Padam2!! DALAM PC anda..wehhh..pi blog sy untuk tahu..

Post a Comment