Followers

Sunday, June 20, 2010

Ini akibatnya apabila TM monopoli perkhidmatan internet Malaysia


Amat bengang dengan TM..sudah hampir 3 minggu aku tak bernyawa disebabkan TM yang lambat buat kerja.Buat kerja macam siput.

Ceritanya macam ni,aku baru saja pindah rumah baru,jadi aku terpaksalah
transfer line STREAMYX dari rumah lama ke rumah baru.Cuma pindah blok apartment sahaja,dari blok K ke blok J,kawasan perumahan masih tetap sama.

Tapi..tunggu punya tunggu dah hampir 3 minggu,
nothing happen...no actions from TM.Dah 2 kali aku terpaksa berulang alik ke TM Point Kota Damansara.Kali terakhir kunjungan aku ke TM Point Kota Damansara pada Jumaat lepas,mereka kata ada sedikit masalah teknikal dan aku perlu tunggu satu minggu lagi.

Takpelah..tunggu sajalah.Ikutkan hati nak je aku
terminate account streamyx ni.Tapi,kalau terminate,nanti kena penalty RM300++ plak,sebab kontrak dengan TM masih berbaki setahun ++.

Aku harap,satu hari nanti goverment akan buka pintu untuk
foreign internet service provider untuk masuk ke dalam pasaran Malaysia.Dengan cara ini,barulah wujudnya persaingan sihat untuk TM dan barulah perkhidmatan internet di negara kita akan menjadi bertambah baik.Faster connection with cheaper price.

Beberapa bulan yang lepas,kalau tak salah,TM baru sahaja melancarkan HSBB iaitu High Speed Broadband dengan nama komersialnya,Unifi.

Unifi atau High Speed Broadband menawarkan kelajuan bermula daripada 5mbps dengan harga RM149/bulan sehinggalah yang paling laju 20mbps dengan harga RM249/bulan
.


Mahal..!!!


Kenapa aku cakap mahal?Okey..jom kita bandingkan harga HSBB di Malaysia dengan negara-negara yang lain.Di Singapura dengan $$62.90(RM149) dah boleh dapat 15mbps,di Britain pula..24.99 pounds (RM125) dah boleh dapat kelajuan internet sehingga 40mbps.

Kepada menteri yang bertanggungjawab,Dato' Seri Utama Dr.Rais Yatim,sila ambil tindakan yang sewajarnya.Rakyat Malaysia berhak untuk mendapat perkhidmatan internet yang lebih laju dengan harga yang lebih berpatutan.

Kepada staf atau pengurusan TM yang mungkin membaca blog ini,sila ambil tindakan.Tiap-tiap tahun,TM untung juta-juta,tapi apa maknanya jika pelanggan tak berpuas hati dan kecewa dengan perkhidmatan TM.


18 comments:

BEN ASHAARI said...

salam ziarah ...

di malaysia ni , semua nak $$ dengan pantas tapi perkhidmatan yang diberi .. haih...hancuss... tapi bukan semua la ..

amar haziq said...

wassalam..
tulah pasal..
semua benda nak naik harga
baik public transport..internet..gula..tepung..harga kereta..bla2

Sir Marcello said...

untuk kelembapan TM tue...gua setuju 100 peratus...masalah yang sama..but wa baru seminggu 2 jer...

bab unifi mahal nak mampus..gua bangkang yang arif...benda baru ma...mesti mahal...jangan compare wut so called 'great' britain tue..mereka sangat pesat membangun...currency dia power etc...singapore pun...sama jer...

rileks2 dulu...benda pun baru setup...doblas tahun lagi..murah r..hahahah

amar haziq said...

kalau macam tu..harap2 lah 2-3 tahun lagi harga unifi turun..
rakyat malaysia bukan ada duit sgt..

IERA HAJERAH AZMAN said...

rumah ni pakai pakej yang paling mahal tp end up dengan tiap2 malam I terpaksa guna berokben digi as back up.T_T asal pukul 10 malam je putus2..cess T_T

amar haziq said...

another complaint..
jadi TM cepat bertindak

AcanCapik said...

yup aku memang setuju sangat. semua ni menjadikan yang kaya bertambah kaya. tu satu hal. kalau harga yang dibagi tu setimpal takpe la jugak. aku tak tau la apa nak jadi dengan negara kita ni...

Miss Anisah said...

amar...dtg gune steamyx kt umh kitorg jela..xde problem lg setahun ktorg gune ni..hehe

bicaraku said...

TM mmg gitu..
Dlu Mse sye nk msk kne tggu 2 mggu.. pstu mse pndh rumah dah lame potong line TM
aleh2 tunggakkan RM 644.. Ape kes TM ni?

amar haziq said...

acan:tulah pasal..aku harap nanti gov buka pintu utk foreign service provider

anisah:aku dtg btul2 kang..haha

bicaraku:then..apa kesudahannya??

kak ina mail said...

gomen cam tulah.gunalah celcom braodband.mantap

Wan Perlis said...

kadang2 mmg macam *tut servis streamyx ni

kurawk said...

aku dulu penah gune TM..tp bertukar ke P1 pulak..
due2 same jek mkn duet byk.,bese laa bisnes kan..
hehhee

Paria Perawan said...

hmmmmm
sorg lg mangsa TM
ni da beribu kne bro....
gua kne tunggu dekat sebulan
mmbr gua lak tunggu sampai 3 bulan...
call mmg dorg x jalan
kne g tmpoint...
yg aku heran time call ckp tgh proses...
ayat trademark dorg 'technician kami akan dtg dlm tempoh paling lewat 3 hari minimum atau 7 hari maksimum'
pastu biler dtg tm point baru tau akaun aku tu dorg x proses lg
cm sial je
servis lembab TM!

Piratz said...

better p1.. aku lah duta P1... haha.. unifi pun selalu problem.. tak payah la...

tm memang buat keje lambat...

TM = Tetap menunggu..

afifah yusuf said...

ya ryt!
TM mmg slow.

SheY PuLL said...

patut nye POTONAG je yg lame..

amik bau..lagi cepat..

Wan2 said...

ya aku sokong blog ni....

lagi satu kebengongan TM, ada ker tawarkan HSBB kat tmpt yg wayarnya belum diupgrade lagi (fiber optik), RUGI JER BYR MAHAL!!!!!...pastu x mengexplain dr awal, bila ditanya knapa performance masi sama baru explain...haiya manusia2...

Post a Comment