Followers

Thursday, January 13, 2011

Kenangan muncul dalam rancangan REMAJA TV3(Part 1)

Kalau tak salah dalam tahun 2009 aku dan kawan-kawan aku termasuklah akak-akak senior kat METC(Malaysia Airlines Engineering Training Centre)pernah muncul dalam satu slot untuk rancangan Remaja kat TV3.Pejam celik..pejam celik dah nak masuk dua tahun peristiwa ''bersejarah''ni berlaku.Aku memang tak sangka dan tak pernah terfikir untuk muncul dalam apa-apa rancangan tv.


Ceritanya bermula macam ni,masa aku kat METC aku saje-sajelah nak cari extra pocket money sebab masa kat METC,trainee(pelatih)yang dapat scholarship under Yayasan Felda tak dapat elaun melainkan tempat tinggal dan makan(macam kat asrama...).Jadi,aku pun mencari-cari part-time job untuk dapatkan extra pocket money.


Aku berpakat dengan 2-3 orang kawan untuk jadi distributor kepada Brotherhoodarts.Susah jugaklah nak cari market.Jadi aku pun buatlah satu blog dan Facebook page untuk mempromosikan barangan Brotherhoodarts ni.Alhamdulillah..business agak majulah.Banyak tempahan terutamanya dari Facebook page.



Tiba-tiba..ada satu hari ni,Gbam(bekas penerbit Remaja,sekarang ni penerbit Muzik-muzik dan Anugerah Juara Lagu),Deqwan dan Azura(pengacara rancangan Remaja)menghubungi aku melalui Facebook.Mereka offer aku dan kawan-kawan aku untuk muncul dalam slot ''Runway''bagi rancangan Remaja.


Kami semua pun terima offer tu,siapa tak nak kan free advertisement macam ni.Jadi kami semua pun pergilah untuk sesi penggambaran rancangan tu.Kalau tak salah,sesi penggambaran tu berlangsung kat Studio NTV7,Gleanmarie,Shah Alam.







Make-up sebelum shooting..



-part 1-

5 comments:

Anonymous said...

da stat da..hoho..baik tok permulaan..caya lah bro..

Dr Zaira said...

eh amar haziq nih boyfren kawan saya!

hahaha. saje buat kecoh kat sini.

rupa-rupanya ada blog eyh?

jemput jengok namasayazaira.blogspot.com.

Idayu Suraya said...

brotherhoodart jual barang ape?

syahida said...

beljr kt METC kn...

mcm mner nk apply beljr kt METC?

amar haziq said...

zaira:owh zaira ea..mcm kenal kot..
k2..nnti ak visit blog koe k.

idayu:islamic t-shirt and merchandise

syahida:biasanya akan ada adv kat paper..so,slalu2 lah baca paper k

Post a Comment