Followers

Saturday, January 8, 2011

Ulasan kes Rais Yatim rogol amah

Akhir-akhir ni,kecoh dengan berita kes(Rais Yatim)salah seorang menteri dalam kabinet Malaysia yang memegang portfolio sebagai Menteri Penerangan,Komunikasi dan Kebudayaan yang dituduh merogol bekas pembantu rumahnya yang berasal dari Indonesia.


Kalau tak salah aku,kes ni mula-mula kecoh dalam banyak blog baik daripada blog pro-pembangkang mahupun yang pro-kerajaan.Kes ni tidak dibawa ke muka pengadilan,kerana mangsa tidak mahu kes ini dihebahkan menurut Migrant Care,sebuah pertubuhan NGO dari seberang.





Apa yang aku masih ingat,dah macam-macam kes salah laku seks dikaitkan dengan menteri-menteri kabinet kat dalam negara kita ni.Mula-mula dulu kes Dato'Seri Anwar Ibrahim meliwat pembantu peribadi beliau(yang ni aku tak percaya..)kemudian kes Dato'Seri Najib dengan model dari Mongolia,Altantuya Shariibu..kemudian pula diikuti dengan kes video seks Chua Soi Lek.



"We cannot pre-judge people before the investigation has been carried out''

Mungkin ramai yang agak kurang senang dengan Rais Yatim terutamanya pihak media yang pernah dilayan oleh Rais Yatim dengan layanan yang agak kasar kerana bertanyakan soalan dalam bahasa Inggeris.Lepas aku tengok video tu,aku pun tiba-tiba jadi tak suka dengan cara beliau melayan pihak media.Klik untuk tonton video.

Mungkin tuduhan ni ada benarnya atau sekadar usaha daripada pihak tertentu untuk menjatuhkan karier politik beliau.Oleh itu kita tak bolehlah membuat konklusi sendiri sebelum hasil siasatan dikeluarkan.Biasalah,dalam hidup ni bukan semua orang suka dengan cara kita.Lagi-lagi bila bergelar menteri kabinet.

7 comments:

eqbalzack said...

mcm2 la pak menteri ni...

Mknace said...

:):):)
tak tau la
terbaeekkk!!!!

SoL Bling-Bling said...

ape lagik isu-isu semasa yang howt sekarang? ade interview SPA 2 minggu lagik..kena sedia..hehe

meaw said...

meaw mai smbl folloe oke .............

meaw boleh menang tak?jom komen ni, http://letopkeypad.blogspot.com/2011/01/contest-fesyen-untuk-semua.html

iday said...

dah tgk video tuuu,,agak rude lar,,,

orb said...

Cantik ke amah tu?

Anonymous said...

Astaga..mudah2an semptlh brtaubt nasuha...

Post a Comment